NRD Начало
Сряда, 1 Октомври 2025
Начало Калейдоскоп Значението на експозицията на оръжието, убило Емет Тил
2343
Калейдоскоп

Значението на експозицията на оръжието, убило Емет Тил

Майка му разбра, че свидетелството може да бъде мощен инструмент и че то може да бъде оформено чрез определени рамки. В днешно време, при засилена расова дискриминация и интензивни атаки срещу културни и образователни институции, е от съществено значение да се изследва как културната работа взаимодейства с нашите социални и политически сфери. Уилър Паркър (Wheeler Parker), един от братовчедите на Тил, споменава, че експозицията ще донесе заключение.

| 30 Септември 2025, 00:03 ч.
Значението на експозицията на оръжието, убило Емет Тил
Значението на експозицията на оръжието, убило Емет Тил
Снимка © AP

Когато новината за придобиването на оръжието, с което е убит Емет Тил (Emmett Till), от Музея на историята на Мисисипи и Музея на гражданските права на Мисисипи стана известна, възникнаха множество размисли и емоции. Седемдесет години са минали от момента, когато Дж. У. Милам (J.W. Milam) и Рой Брайънт (Roy Bryant), убиецът на 14-годишния Емет Тил, останаха на свобода и дори се хвалеха с това в списание Look. Майка му, Мами Тил-Мобли (Mamie Till-Mobley), се бори да върне тялото на сина си в Чикаго и когато видя жестоката му mutilация, тя пожела всеки да я види. Снимките на тялото на Емет Тил обиколиха черната преса и мобилизираха цяло поколение, което стартира движението за граждански права.

Майка му разбра, че свидетелството може да бъде мощен инструмент и че то може да бъде оформено чрез определени рамки. Поглеждайки напред към 2012 година, след убийството на 17-годишния Трейвън Мартин (Trayvon Martin) и последвалото му оправдаване, Джордж Цимерман (George Zimmerman) продаде оръжието за 250,000 долара. Докато чернокожите американци и други оплакваха, маршируваха и организираха, Цимерман продължаваше да печели от убийството на Трейвън Мартин. Новото поколение обяви, че „черните животи имат значение“ и създаде нарастващо социално движение.

В днешно време, при засилена расова дискриминация и интензивни атаки срещу културни и образователни институции, е от съществено значение да се изследва как културната работа взаимодейства с нашите социални и политически сфери. Като изследовател и куратор, посветен на поставянето под въпрос на претенциите за неутралност на хегемоничните институции, се питам какво означава "музейна експозиция" на оръжието, с което е убит Емет Тил, и какво значение има изявлението на музея, че неговото показване ще помогне да се разкаже "цялата история".

Уилър Паркър (Wheeler Parker), един от братовчедите на Тил, споменава, че експозицията ще донесе "заключение". В епоха, когато линчуването остава редовен инструмент за социален контрол, следва да сме внимателни относно желанието ни обекти да представляват подобни разплати. Въпросите, които си задавам, включват какво означава това оръжие, какво представлява притежанието му от човек или институция и как включването му в музея влияе на разбирането ни за събитията. Какво е значението на експозицията в контекста на античерното движение и социалната справедливост? Каква е стойността на показването на оръжието в сравнение с представянето на писмено описание или визуално представяне?

Тези въпроси са важни не само за кураторите, но и за образователите, спонсорите, колекционерите, администраторите и студентите, които искат да намерят етични пътища в практиката си. Как оръжието оформя вниманието ни? Насочва ли ни към насилието на линчуването или към убиеците? Трябва ли оръжието да бъде унищожено и какво би означавало унищожаването на инструментите на линчуването? Има ли стойност актът на унищожаване на инструментите на античерното движение? Как можем да интерпретираме оръжието като фетиш обект и какви биха били последствията от тази интерпретация?

Тези въпроси подчертават сложността на темата и необходимостта от задълбочено разглеждане на историята и културната памет, свързани с расовата насилие.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Важните новини на NRD2 за 01.10.2025 г.
Скулптура на Тина Търнър в Браунсвил предизвика гняв заради странния си видСтатуя на Тина Търнър (Tina Turner) беше открита в родния й град Браунсвил, Тенеси. Висока 10 фута, тя пр ...
Реставрират "Слепването на Самсон" на Рембранд
Монументално произведение на холандския художник Рембранд ван Рейн (Rembrandt van Rijn) ще премине през значителни консервационни обработки в музея Стадел във Франкфурт, Германия. ...
Възможности за художници и творци в САЩ
В света на изкуствата, месечните списъци с възможности на BBC предлагат ценен ресурс за творци, които търсят финансиране и подкрепа. Тези списъци са насочени към художници и креати ...
Лидерите на ЕС разделени относно изграждането на дронова стена
Ситуацията с нарушенията на въздушното пространство в Европейския съюз постави на дневен ред изграждането на т.нар. "дронова стена". Лидерите на ЕС, събрали се в Дания, имат различ ...
Сара Хедли Хаймърс изследва Юга на Франция
Югът на Франция е място, където се срещат красотата и луксът. От драматичните скали на Вердън до червените килими на Кан, този регион привлича не само туристи, но и знаменитости. К ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Елизабет Дени нов директор на Outsider Art Fair
Елизабет Дени (Elizabeth Denny) беше назначена за нов директор на Outsider Art Fair миналата седмица. Изложението, основано през 1993 година, е известно със своето внимание към арт ...
Премиера на 11,000 Strings в Ню Йорк с 50 пиана
В Ню Йорк, в Armory на Park Avenue, започна амбициозна серия от представления, които продължават до 7 октомври. Те отбелязват северноамериканската премиера на "11,000 Strings," орк ...
Ню Йорк добавя пет нови културни организации в Групата на културните институции
Групата на културните институции в Ню Йорк (CIG) добави пет нови културни неправителствени организации в своето членство. Новите членове са Музеят на децата в Бронкс, Музеят на Луи ...
Университетът на Калифорния, Ирвайн поема музея на изкуствата в окръг Ориндж
Музеят на изкуствата в окръг Ориндж (OCMA) вече е част от Университета на Калифорния, Ирвайн (UC Irvine). След три години в нова сграда на стойност 98 милиона долара, университетът ...
ЮНЕСКО открива виртуален музей на откраднати културни обекти
На понеделник, ЮНЕСКО, културната организация на ООН, откри първия в света виртуален музей на откраднати културни обекти, който включва хиляди артефакти, достъпни в 3D формат. Иниц ...
Тикер в 23:00 ч.
Елизабет Дени (Elizabeth Denny) беше назначена за нов директор на Outsider Art F ...
Начало Калейдоскоп
2343
Калейдоскоп

Значението на експозицията на оръжието, убило Емет Тил

Майка му разбра, че свидетелството може да бъде мощен инструмент и че то може да бъде оформено чрез определени рамки. В днешно време, при засилена расова дискриминация и интензивни атаки срещу културни и образователни институции, е от съществено значение да се изследва как културната работа взаимодейства с нашите социални и политически сфери. Уилър Паркър (Wheeler Parker), един от братовчедите на Тил, споменава, че експозицията ще донесе заключение.

| 30 Септември 2025, 00:03 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Значението на експозицията на оръжието, убило Емет Тил
Значението на експозицията на оръжието, убило Емет Тил
Снимка © AP

Когато новината за придобиването на оръжието, с което е убит Емет Тил (Emmett Till), от Музея на историята на Мисисипи и Музея на гражданските права на Мисисипи стана известна, възникнаха множество размисли и емоции. Седемдесет години са минали от момента, когато Дж. У. Милам (J.W. Milam) и Рой Брайънт (Roy Bryant), убиецът на 14-годишния Емет Тил, останаха на свобода и дори се хвалеха с това в списание Look. Майка му, Мами Тил-Мобли (Mamie Till-Mobley), се бори да върне тялото на сина си в Чикаго и когато видя жестоката му mutilация, тя пожела всеки да я види. Снимките на тялото на Емет Тил обиколиха черната преса и мобилизираха цяло поколение, което стартира движението за граждански права.

Майка му разбра, че свидетелството може да бъде мощен инструмент и че то може да бъде оформено чрез определени рамки. Поглеждайки напред към 2012 година, след убийството на 17-годишния Трейвън Мартин (Trayvon Martin) и последвалото му оправдаване, Джордж Цимерман (George Zimmerman) продаде оръжието за 250,000 долара. Докато чернокожите американци и други оплакваха, маршируваха и организираха, Цимерман продължаваше да печели от убийството на Трейвън Мартин. Новото поколение обяви, че „черните животи имат значение“ и създаде нарастващо социално движение.

В днешно време, при засилена расова дискриминация и интензивни атаки срещу културни и образователни институции, е от съществено значение да се изследва как културната работа взаимодейства с нашите социални и политически сфери. Като изследовател и куратор, посветен на поставянето под въпрос на претенциите за неутралност на хегемоничните институции, се питам какво означава "музейна експозиция" на оръжието, с което е убит Емет Тил, и какво значение има изявлението на музея, че неговото показване ще помогне да се разкаже "цялата история".

Уилър Паркър (Wheeler Parker), един от братовчедите на Тил, споменава, че експозицията ще донесе "заключение". В епоха, когато линчуването остава редовен инструмент за социален контрол, следва да сме внимателни относно желанието ни обекти да представляват подобни разплати. Въпросите, които си задавам, включват какво означава това оръжие, какво представлява притежанието му от човек или институция и как включването му в музея влияе на разбирането ни за събитията. Какво е значението на експозицията в контекста на античерното движение и социалната справедливост? Каква е стойността на показването на оръжието в сравнение с представянето на писмено описание или визуално представяне?

Тези въпроси са важни не само за кураторите, но и за образователите, спонсорите, колекционерите, администраторите и студентите, които искат да намерят етични пътища в практиката си. Как оръжието оформя вниманието ни? Насочва ли ни към насилието на линчуването или към убиеците? Трябва ли оръжието да бъде унищожено и какво би означавало унищожаването на инструментите на линчуването? Има ли стойност актът на унищожаване на инструментите на античерното движение? Как можем да интерпретираме оръжието като фетиш обект и какви биха били последствията от тази интерпретация?

Тези въпроси подчертават сложността на темата и необходимостта от задълбочено разглеждане на историята и културната памет, свързани с расовата насилие.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Важните новини на NRD2 за 01.10.2025 г.
Реставрират "Слепването на Самсон" на Рембранд
Възможности за художници и творци в САЩ
Лидерите на ЕС разделени относно изграждането на дронова стена
Сара Хедли Хаймърс изследва Юга на Франция
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Октомври
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Елизабет Дени нов директор на Outsider Art Fair
Под прожектора
Премиера на 11,000 Strings в Ню Йорк с 50 пиана
Под прожектора
Ню Йорк добавя пет нови културни организации в Групата на културните институции
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.